Nieuws Januari 2010

Vanavond eerste wedstrijd Copa del Rey

In de komende twee weken speelt FC Barcelona drie keer tegen Sevilla. Vanavond staat de eerste wedstrijd in het teken van de Copa del Rey. Volgende week speelt het de terug wedstrijd in de Copa del Rey en in het weekend van 16/17 januari spelen Barça en Sevilla weer in Camp Nou voor de competitie.

Volgens Guardiola wordt het vanavond geen makkelijke wedstrijd, want Sevilla is een van de grote clubs. Dit ondanks de slechte recente vorm van Sevilla, benadrukte hij dat Sevilla een goede ploeg is.

De geschiedenis spreekt wel in het voordeel van Barça. Sevilla en FC Barcelona staan vanavond voor de twaalfde keer tegenover elkaar in de Copa del Rey. Van de voorgaande elf keer ging Barça acht keer door naar de volgende ronde. De laatste keer dat beide ploegen tegenover elkaar stonden in de Copa del Rey was in het seizoen 2007-2008. De eerste wedstrijd in Sevilla werd een 1-1 gelijk spel en de terugwedstrijd werd een 0-0 gelijkspel, waardoor Barça door ging naar de volgende ronde.

Pep Guardiola zal tegen Sevilla geen risico willen nemen om te verliezen en daarom zullen Messi en Iniesta, die nog op de bank zaten tegen Villarreal, vanavond wel meespelen. Ook is de verwachting dat Pinto in het doel zal staan in plaats van Valdés.