Nieuws Juni 2012

Verjaardag Messi een doelpuntenfestijn

Lionel Messi vierde zaterdagavond al zijn 25e verjaardag met wat hij het liefst doet: voetballen!

De Argentijn nam in Miami deel aan een vriendschappelijke wedstrijd met drie van zijn teamgenoten: Dani Alves, Javier Mascherano en José Manuel Pinto. Het was de derde en laatste benefietwedstrijd, na Bogota en Cancun, in een week waarin Messi schitterde. De wedstrijd tussen de ‘Vrienden van Messi’ tegen de ‘Rest van de Wereld’ eindigde in een 7-7 gelijkspel.

Het werd een echte voetbaldemonstratie voor de 48.327 toeschouwers in het Sun Life Stadium. Lionel scoorde, ondanks de zware regenval, drie keer en gaf daarnaast drie keer de assist. De overige vier doelpunten voor het team van Messi warden gescoord door Diego Milito, Didier Drogba, Jose Rondon en Ariel Ortega. Luis Suárez scoorde voor het team van de Rest van de Wereld ook een hattrick en daarnaast wisten Radamel Falcao, James Rodriguez, Nene en Edison Cavani de bal in het net te krijgen. In dat team stond Clarence Seedorf in de basis en de Nederlander werd in de 56e minuut gewisseld met Diego Pérez.

Ostelling de Vrienden van Messi: José Manuel Pinto, Andre Santos, Alessandro Nesta (45’ Diego Franco Zuculinni), Diego Lugano (45’ Daniel Osvaldo), Martín Demichelis, Javier Mascherano, Marek Hamsik, Lionel Messi, Ezequiel Lavezzi (65’ Dani Alves), Diego Milito (56’ Salomón Rondón) en Didier Drogba (61’ Ariel Ortega). Coach:Carlos Dunga.

Opstelling de Rest van de Wereld: Guillermo Ochoa, Carlos Bocanegra, Marco Materazzi, Fabio Cannavaro, Walter Gargano, Clarence Seedorf (56’ Diego Pérez), Edison Cavani, Diego Forlán (20’ Nene), Luis Suárez en Radamel Falcao. Coach: Fabio Capello.