Nieuws November 2020

Verlies in het Wanda Metropolitano

Barça is na de 1-0 nederlaag in het Wanda Metropolitano verder afgegleden op de ranglijst hoewel een overwinning hen naar de vijfde plaats had kunnen sturen in La Liga.

Het was een gelijkopgaande wedstrijd waarin beide partijen kansen kregen, uiteindelijk beslist door een doelpunt op slag van rust.

Wrede eerste helft

Antoine Griezmann scoorde bijna tegen zijn voormalige club ... Ter Stegen deed het briljant om het schot van Saúl Ñíguez buiten zijn doel te houden ... Marcos Llorente ratelde er een op de lat .. De wedstrijd was amper tien minuten oud en het leek erop dat we een klassieker in handen hadden.

Maar hoewel niets van de intensiteit verloren ging, droogden de kansen naarmate de wedstrijd vorderde op. Atlético, de enige ongeslagen ploeg in de competitie en die het hele seizoen slechts twee doelpunten had gekregen, was achterin dicht gemetseld als altijd. Net zoals Barça het beste van het middenveld had, was het niet eenvoudig om dat in echt gevaar om te zetten.

Met Barça wat meer de boventoon voerde in het voetbal, zo niet in doelpunten, een verkeerde aanname van Pique op het middenveld zorgde ervoor dat Atletico er razend snel uitkwam evenals Ter Stegen die uit zijn doelgebied kwam om Yannick Carrasco te stoppen. Maar de Belg won het duel en wist weliswaar van grote afstand in een leeg doel te scoren.

Blessure Piqué

Clement Lenglet kreeg na de rust twee kansen om de zaken recht te zetten, beide kopballen en geen van beiden genoeg om Jan Oblak te verslaan.

En toen was er nog meer pech voor Barça. Gerard Piqué kwam in botsing met Ángel Correa en de laatste landde op de knie van de eerste. Piqué ging er af en we zullen moeten wachten op het volledige medische rapport, en onze vingers gekruist houden dat het niet zo erg was als het lijkt. Er was nog meer bezorgdheid toen Sergi Roberto in de laatste minuten van de wedstrijd naar zijn dij ging grijpen. Dit leek op een hamstringblessure, ook hier afwachten wat de medici hierover oordelen.

Atlético leek hun voorsprong te verdedigen, maar de gelijkmaker leek er aan te komen.. De wedstrijd leek dichter bij een gelijkmaker voor Barça dan elke andere score voor de thuisploeg, maar zoals altijd het geval is wanneer Barça achter staat, voelde het alsof de klok twee keer zo snel tikte.

Sergi Roberto had de beste kans. Zijn lange afstandschot leek naar binnen te vallen, maar ging onderweg via een verdediger net naast. Dat was de 89ste minuut. De klok werkte niet in het voordeel.

En zo kwam er een einde aan een buitengewone reeks van 20 opeenvolgende competitiewedstrijden tegen Atlético Madrid zonder nederlaag, een reeks die het hele Diego Simeone-tijdperk omvatte dat teruggaat tot 2013. Vandaag, helaas voor Barça, was eindelijk Atlético's dag.

Opstelling Atletico Madrid: Oblak, Gimenez, Trippier, Hermoso, Savic, Carrasco ('91 Felipe), Koke, MArcos LLorente ('73 Diego Costa), Saul, Joao Felix ('84 Lemar), Angel Correa ('84 Kondogbia)

Opstelling FC Barcelona: Ter Stegen, Lenglet, Pique ('62 Dest), Jordi Alba, Sergi Roberto, de Jong, Messi, Pjanic ('83 Braithwaite), Dembele, Pedri ('57 Coutinho), Griezmann ('83 Trincao).

Foto: www.fcbarcelona.com