Nieuws Augustus 2011

Vertrek Afellay uitgesloten

Ibrahim Afellay blijft gewoon bij Barcelona. Dat zegt sportief directeur Andoni Zubizarreta, die een bod van Juventus op de middenvelder ontkent. Afellay werd aan het begin van dit jaar door Barcelona overgenomen van PSV voor een bedrag van drie miljoen euro. In zijn eerste maanden kwam hij regelmatig aan spelen toe en mocht vlak voor tijd nog invallen in de finale van de Champions League. Ibrahim momenteel herstellende van een hamstringblessure.

In de Spaanse media werd gemeld dat Barcelona een bod van acht miljoen euro had ontvangen van Juventus. Maar Zubizarreta ontkent dit en heeft een vertrek van Afellay uitgesloten. “Afellay blijft bij Barcelona, dat is in het belang van het team. Ik weet niets van interesse van welke club dan ook”, verklaarde Zubizarreta na afloop van de Gamper wedstrijd tegenover het Spaanse AS.

Aan de andere kant heeft Zubizarreta bevestigd dat de club nog steeds op zoek is naar een club voor Alexander Hleb. De Wit-Rus werd in het seizoen 2010-11 door FC Barcelona verhuurd aan Birmingham City en het seizoen daarvoor aan VfB Stuttgart.