Nieuws Augustus 2012

Vervanging grasmat Camp Nou klaar

Het proces van het aanleggen van een nieuwe grasmat in Camp Nou, dat begon op 22 juli, is deze week tot zijn einde gekomen. Het gras zal nu de nodige aandacht krijgen om de groei en het aanhechtingsproces te stimuleren zodat de mat in perfecte conditie zal zijn voor de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen.

De grasmat kwam uit Bordeaux en het aanleggen is gedaan door het Ierse bedrijf SIS (Support in Sport). Het is hetzelfde gras dat een paar weken geleden op trainingsveld nummer één in het Ciutat Esportiva is aangelegd door het bedrijf Royal Verd.

Het proces in Camp Nou werd zo lang mogelijk uitgesteld zodat het gras meer tijd kreeg in het Atlantische klimaat van Bordeaux, zodat het in een zo vers mogelijke staat in Barcelona zou arriveren. Om het oppervlak in Camp Nou en in het Ciutat Esportiva zo gelijk mogelijk te maken was er speciale arbeid nodig op de ondergrond, waarbij verschillende zanden en bodemsoorten gecombineerd werden. Hiervoor werd maar liefst negen ton zand gebruikt, samen met twee ton voedingsstoffen – en dat alleen in het Camp Nou al!