Nieuws November 2012

Vilanova: “We zijn nog niet door”

Woensdagavond om 21:30 uur speelt Barça de returnwedstrijd in de zestiende finale van de Copa del Rey tegen Alavés. De eerste wedstrijd werd al met 3-0 gewonnen.

Tito Vilanova benadert deze bekerwedstrijd serieus: “Tegen Mallorca stonden we eerder dit seizoen ook al met 3-0 voor, toen Mallorca twee keer scoorde. Dat zou zo maar weer kunnen gebeuren.” Hiermee benadrukt Tito Vilanova dat Alavés ook gebrand is op een goed resultaat in Camp Nou. “We nemen de Copa del Rey serieus en ook voor onze fans willen we een goed resultaat neerzetten”, aldus de coach.

Toch zal Vilanova vooral de bekerwedstrijd gebruiken om de jeugd van FC Barcelona een kans te geven in het eerste elftal. Liefst vijf spelers van Barça B worden in het grote Barça verwacht. Ook Thiago Alcántara en Adriano Correia, die terugkomen van blessures, zullen hun opwachting maken. “Voor spelers die terugkomen van een blessure, Thiago Alcántara en Adriano Correia, is het zaak om speelminuten te krijgen en ik wil een aantal spelers van Barça B in het grote Camp Nou zien spelen,” verklaarde Tito Vilanova.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan.
Mocht u de bekerontmoeting niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen @PenyaBarcelona