Nieuws Juli 2012

Villa, Fontàs en Alves trainen mee

Maandag stond in het teken van de medische test. In totaal 14 Blaugranas ondergingen de tests op het Ciutat Esportiva Joan Gamper complex. Ook David Villa, Andreu Fontàs en Dani Alves waren aanwezig. Alle drie de spelers kampten met een langdurige blessure. Dinsdag zullen ze na lange tijd weer terug te vinden zijn op het trainingsveld.

Villa zal volledig mee trainen na zijn beenbreuk. Fontàs en Alves zullen nog onder medisch toezicht aanwezig zijn. De enige die nog niet mee zal doen is Cuenca, die nog steeds herstellende is van een meniscus blessure. Hij zal de training afwerken in de gym. Fontàs zit in zijn laatste gedeelte van zijn herstel van zijn operatie aan zijn rechterknie. Alves zit ook in zijn laatste fase van zijn herstel van zijn breuk in zijn schouder. Opmerkelijk was dat Alves tijdens de zomerstop gewoon meedeed aan een wedstrijd voor het goede doel van Messi terwijl hij nog geen groen licht had gekregen. Dit kwam de Braziliaan op een forse boete te staan van de club.