Nieuws Mei 2010

Villa naar Barcelona

De landstitel is nog maar net binnen of Barcelona heeft zijn eerste nieuwe aankoop voor komend seizoen binnen. David Villa, topscorer van Valencia en het Spaanse nationale elftal, komt voor vier jaar naar Barcelona. Het prijskaartje bedraagt zo'n 40 miljoen euro.

De geboren Asturiër, 29 jaar oud, ziet zo zijn droom in vervulling gaan. Vorig seizoen al werd er nadrukkelijk aan de doelpuntenmachine getrokken. Valencia hield een transfer tegen, maar nu de club uit de sinasappelstad in financieel noodweer zit, moet het haar beste speler laten gaan. Barça voorzitter Laporta heeft daarmee vlak voor zijn aftreden toch nog een afscheidscadeau voor de socios, bij wie Villa een grote naam heeft.

Met de komst van Villa wordt de kans groter dat Zlatan Ibrahimovic in de verkoop zal worden gezet.