Nieuws April 2011

Villarreal – Barça 0-1

FC Barcelona heeft zaterdagavond in el Madrigal gewonnen met 0-1. Hiermee profiteert het team van Guardiola van de misstap die Real Madrid eerder op de avond maakte tegen Sporting.  Barça heeft nu 8 punten meer dan Real.

Villarreal en Barça begonnen beide de wedstrijd goed, alleen wist Villarreal via Rossi wat meer kansen te creëren. Gelukkig voor FC Barcelona stak Valdés in een bloed vorm en kreeg Villarreal de bal er niet in. Daar tegenover stond dat Barça wel veel balbezit had, maar niet gevaarlijk kon worden. Het werd duidelijk dat Messi en Xavi gemist werden. Messi begon op de bank en Xavi was geschorst. Tegen het einde van de eerste helft kreeg Barça via Villa ook enkele kleine kansen, maar ook hier ging de bal er niet in. Hierdoor gingen beide elftallen rusten met een 0-0 ruststand.

In de tweede helft kregen de mensen in het stadion een ander Barça te zien. Vooral doordat Barça niet alleen balbezit had, maar ook kansen creëerden. Uit deze kansen kwam geen doelpunt voort. Na een kleine tien minuten in de tweede helft, bracht Guardiola toch Messi in, want door het verlies van Real, wilde alles en iedereen van Barça toch winnen van Villarreal.

Na ruim een uur spelen was het dan toch raak voor Barça. Vanuit een corner kopte Busquets de bal door en werd deze op de borst opgevangen door Piqué en hij schoot van dichtbij de bal hard achter de keeper van Villarreal. Na dit doelpunt ging Barça verder op zoek naar goals, maar ze kregen de bal niet in het doel van Villarreal.

In de laatste minuten van de wedstrijd, ging Villarreal ook nog nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. Met een magistrale redding wist hij Carzola van het scoren af te houden. Hiermee redde hij de overwinning voor Barça.

Tijdens de wedstrijd wisten Alves, Busquets en Valdés een gele kaart te pakken. Deze kaarten houden in dat ze er volgende week tegen Almeria er niet bij zijn vanwege een schorsing. Hierdoor zijn ze er van verzekerd dat ze wel kunnen spelen tegen Real Madrid op 16 april.

Barça B speelde eerder op dag tegen Villarreal B in het estadio de la ciudad deportiva del Villarreal. In een spectaculaire wedstrijd wist Barça deze wedstrijd ook met 1 doelpuntverschil te winnen, want de ploeg van Enrique wist met 2-3 te winnen.

Foto: www.sport.es

Opstellingen
Barça: : Valdés, Alves; Piqué, Busquets, Adriano; Thiago, Mascherano, Keita (52. Messi) Iniesta, Villa (90. Bojan) en Afellay (83. Jonathan Dos Santos)

Villarreal: Diego López, Mario, Gonzalo, Musacchio, Català, Marchena (70. Cani), Bruno, Cazorla, Valero, Rossi en Marco Rubén (56. Nilmar).

Voor de samenvatting van de wedstrijd klik hier.