Nieuws Augustus 2014

Villarreal - Barça 0-1

Het team van Luis Enrique heeft het tweede duel in de Primera División gewonnen. Ver in de tweede helft was debutant Sandro de matchwinner.

Het Catalaanse team begon sterk aan het duel en zette al meteen druk naar voren. Mede door de aanvallende ingestelde Dani Alves kwamen de Blaugrana’s er vaak gevaarlijk uit. Zowel
Lionel Messi als Pedro Rodríguez kregen een paar kansjes, maar konden dit niet in doelpunten omzetten. Het gevaarlijkste moment van de eerste helft kwam van een vrije trap van Messi, die tegen de paal belandde. Villarreal kwam er in de eerste helft nauwelijks aan te pas.

De tweede helft kwam de thuisclub er gevaarlijker uit. The Yellow Submarine probeerde toch punten aan het duel over te houden. Dit leverde voor Barça meer ruimte in de voorhoede op. Met name Messi kreeg hierdoor meer ruimte en drukte steeds meer een stempel op het duel. De Argentijnse sterspeler was een aantal keren ongelukkig in de afronding. In de 82e minuut wist La Pulga met een magistrale actie en dito voorzet Sandro te bereiken. De spits van Barça B kon voor een leeg doel niet meer missen en zorgde zo voor de 0-1.

De opstelling van Barça: Bravo, Dani Alves, Piqué, Mathieu, Alba, Busquets, Rakitic, Rafinha (74’ Xavi), Pedro (69’ Sandro), Munir (59’ Neymar) en Messi.

Bekijk HIER de samenvatting van Sport 1