Nieuws Maart 2015

Villarreal - Barça 1-3

Barça heeft de finale van de Copa del Rey bereikt na de return met 1-3 te winnen van Villarreal. In de heenwedstrijd was het team van Luis Enrique ook met 3-1 te sterk voor het team van Marcelino.

The Yellow Submarine liet al vanaf het eerste fluitsignaal merken voor een finaleplaats van het Spaanse bekertoernooi te gaan, maar toch wisten de blaugrana’s al vroeg in de wedstrijd op voorsprong te komen. Luis Suárez wist met een goede pass Lionel Messi te bereiken. La Pulga wist met een bekeken voorzet Neymar te bedienen. De Braziliaan hoefde hier alleen nog zijn voet tegen aan te zetten om zo voor 0-1 te zorgen. Na deze treffer zakte het tempo in, waardoor Villarreal nog kansen kreeg. Enkele minuten voor rust maakte de thuisclub, via een fraaie kopbal van Jonathan dos Santos gelijk. In deze aanval raakte
Sergio Busquets geblesseerd aan zijn enkel. Verdere tests op donderdag zullen uit moeten wijzen hoe ernstig de blessure is.

De blaugrana’s kwamen na rust sterker uit de kleedkamer. Dit leverde in eerste instantie op aan Catalaanse zijde. Zowel Messi als Suárez probeerden zich door de defensie van Villarreal te werken, maar zonder succes. Het team van
Luis Enrique kreeg veel meer overwicht toen The Yellow Submarine met tien man kwam te spelen. Tomás Pina kwam voor de ogen van scheidsrechter
Fernández Borbalán met twee benen in op Neymar. De scheidsrechter kon niets anders dan de middenvelder de rode kaart te geven. Een kwartier voor tijd wist Barça voor de tweede maal tijdens het duel op voorsprong te komen. Na een splijtende pass van Javier Mascherano pikte Suárez de bal op en omspeelde keeper Sergio Asenjo, waarna hij de bal in het lege doel schoof. Na deze treffer was het definitief gespeeld. De blaugrana’s wisten twee minuten voor tijd de score alsnog te vergroten. Xavi wist met een mooie voorzet Neymar te bereiken. De Braziliaan kopte de bal mooi in en zorgde voor de 1-3 eindstand.

De opstelling van Barça: Ter Stegen, Montoya, Pique, Mascherano (76’ Rakitić), Alba, Rafinha (64’ Xavi), Busquets (42’ Busquets), Iniesta, Messi, Suárez en Neymar.

Zie HIER de samenvatting van Sport 1.