Nieuws Januari 2015

Vizier op de Copa del Rey

Donderdagavond om 22.00 uur staat de heenwedstrijd van de achtste finale in de Copa del Rey op het programma. In Camp Nou is Elche de tegenstander. Dit is het eerste van de drie duels die de blaugrana’s tegen het team van Fran Escribá spelen deze maand. De return vindt plaats op 15 Januari. Op 24 Januari spelen de Catalanen en Elche tegen elkaar in de Primera División. Luis Enrique had tijdens de training van woensdagochtend een fitte selectie tot zijn beschikking.

Beide ploegen beginnen aan hun tweede ronde van het Spaanse bekertoernooi. Barça was met een totaalscore van 12-1 te sterk voor Huesca. Elche wist met een 0-0 gelijkspel en een 1-0 overwinning Real Valladolid uit te schakelen.

Slechts twee maal eerder stonden de blaugrana’s en Elche tegenover elkaar in de Copa del Rey. In het seizoen 1962/63 speelden de ploegen ook al tegen elkaar in de achtste finales. De heenwedstrijd wist Elche met 4-1 te winnen. Het Catalaanse team was in Camp Nou met 4-1 te sterk. Hierdoor was een beslissingsduel nodig om de winnaar te bepalen. In Madrid won Barça met 2-1. Drie seizoenen later kwamen de ploegen elkaar in de kwartfinale tegen. De blaugrana’s wonnen de heenwedstrijd met 1-0. De return werd met 2-0 gewonnen door de Catalanen, wat een halve finale plek betekende voor Barça.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.