Nieuws December 2020

Volgende tegenstander: Levante UD

Zondagavond om 21.00 uur de thuiswedstrijd tegen Levante. Dit wordt weer een belangrijke wedstrijd. Er moet gewonnen worden om het verschil met de top niet groter te maken. Iedereen is zich daarvan bewust.

Enkele wetenswaardigheden over Levante UD:

Opgericht als Levante Football Club in 1909. In 1939 was er een samengaan met Gimnástico FC

Ze hebben hun supporters in het oostelijke deel van Valencia

Vaak ging de ploeg op en neer tussen de Primera en de Segunda División

Totdat wijlen Johan Cruijff 10 wedstrijden voor Levante speelde in 1981

Sinds 2004 ging het weer op en neer tot aan 2011/2012 toen ze als zesde eindigden

De naam Levante bleef bestaan maar de kleuren werden… blau grana. Geïntroduceerd door een Catalaanse Jezuïet (Narcis Basté).

Na terugkeer in la Liga was er 19 keer op rij verlies voor Levante. Behalve dat Levante in mei 2017 met 5-4 van FC Barcelona won.

In 2019 versloeg Levante UD 2 keer FC Barcelona. In de Copa del Rey (2-1) en in november thuiswinst voor Levante (3-1)

De laatste ontmoeting was in februari van dit jaar: 2 goals Ansu Fati en 2 assists Messi: 0-2

In de laatste 9 wedstrijden tegen Levante scoorde Messi 12 x (en gaf hij negen assists)

Topscorers Levante in seizoen 20/21: José Luis Morales (4) en Roger Martí (3)

Coach: Paco López (opvolger van Juan Ramón Muniz)

Deze wedstrijd moet gewonnen worden: Koeman en het hele team staan onder grote druk. En was het maar zo dat het team met de beste spelers altijd wint. Helaas. Zet ‘m op Barça. Wij staan als 1 man achter jullie.