Nieuws September 2022

Volgende tegenstander: Mallorca

Mallorca (Majorca) is het grootste eiland van de Gymnesen en Balearen (eilandengroep in de Middellandse zee) waar het goed toeven is. Er wonen circa 860.000 mensen op dit prachtige eiland. Mallorca beschikt over een eigen eilandraad. Hoofstad: Palma de Mallorca. Er wordt ook Catalaans gesproken; goed volk he, goed volk. Hoogste punt: de Puig Major (1445 meter).

Dieptepunt: aanslagen van de ETA in juli 2009. Twee agenten gesneuveld. Ook waren er moordaanslagen op koning Juan Carlos. Er zijn een aantal provincies die onafhankelijk van het koningshuis, verder willen gaan, waaronder Catalonië. De wens leeft nog steeds. Vele clubs kregen Real voor hun naam. FC Barcelona natuurlijk niet!!

Mallorca bezet op dit moment de 10e plaats; 8 punten, 6 wedstrijden. 2 gewonnen, 2 gelijk, 2 verloren. De resultaten van het vorige seizoen waren duidelijk voor Barça: 2 x winst (5-2 en 0-4).

Veel schitterend talent geboren op Mallorca: de tennissers Rafael Nadal en Carlos Moyá en MotoGP-coureur Jorge Lorenzo. Ook veel schitterende golfbanen op het eiland. Veel stranden, veel toerisme (vooral Engelsen en Duitsers). Grotten bekijken. Mallorca is echt een parel in de Middellandse zee.

Maar ondanks al dat pracht en praal moet er ook nog gevoetbald worden. Zaterdagavond 21.00 uur. Gezien eerdere uitslagen moet de wedstrijd voor Barça geen probleem zijn. Maar een verrassing ligt altijd om de hoek. Gezien de stand in La Liga moet er wel gewonnen worden.

En Xavi jaagt nog op een record. Voor de 18e maal niet verliezen in een uitwedstrijd. Dat deed niemand hem na. De spelers zullen hem zeker niet in de steek laten. Visca Xavi!!

Visca Barça!!!

Foto:fcbarcelona.com