Nieuws September 2013

Voor Iniesta geen andere club dan Barça

Andrés Iniesta hield donderdagavond een persconferentie over de contractonderhandelingen die momenteel gaande zijn tussen hem en FC Barcelona. De middenvelder geeft aan dat alles volgens plan verloopt: “Ik heb vaak genoeg gezegd dat het mijn doel is om bij deze club met voetbal te stoppen, en de club wil dat ook. We willen allemaal tot een overeenkomst komen. Er is geen betere plek dan hier.”

De 29-jarige Iniesta, die al sinds zijn twaalfde in het blaugrana tenue uitkomt, legt verder uit: “Het nieuws dat uitkomt en de dingen die mensen en journalisten over mij zeggen… Dat heb ik geen controle over. Maar er is niets vreemds of een strijd gaande tussen Barça en mijzelf. De club wil me houden en ik wil blijven.” Daar voegt hij aan toe dat het geen geldkwestie betreft. “Het draait niet om geld, of om of ik de tweede, derde, vierde of vijfde best betaalde speler ben. Wat mij motiveert, is weten dat ik nog een goed aantal jaar voor me heb liggen waarin ik beter kan worden en als een speler kan groeien.”

Aanstaande zaterdag wacht Almería in de Spaanse competitie en tegen die ploeg heeft Barça de kans om de beste competitiestart ooit te maken door zeven zeges op rij te boeken. “We willen de drie punten, niet het record,” benadrukt Iniesta. “We moeten blijven winnen en onszelf blijven verbeteren. Maar uitwedstrijden zijn altijd een beetje lastiger.”
Tot dusver is Iniesta tevreden, over zijn eigen vorm, maar ook over het seizoen tot nu toe. Hij begrijpt uitermate goed waarom Gerardo Martino een roulatiesysteem geïntroduceerd heeft. “Het belangrijkste van alles is dat we allemaal een rol toebedeeld krijgen en dat we ons nuttig voelen voor het team. Niemand wil gepasseerd of gewisseld worden, maar het overkomt ons allemaal. Je moet het over je heen laten komen. De coach moet zijn keuzes maken, en waar het bij hem om gaat, is het team.”