Nieuws Juli 2014

Voorbereiding Barça B

De beloften van de blaugrana’s beginnen, net als het eerste elftal van Barça, op 14 Juli met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Het team van Sacristán eindigde het seizoen 2013/14 op de derde plaats van de Segunda División, waar de Catalaanse beloften komend seizoen ook in uit zullen komen.

De voorbereiding van Barça B begint op het Ciutat Esportiva Joan Gamper, het trainingscomplex van FC Barcelona, waar de medische tests en een aantal trainingen plaats zullen vinden. Het beloften team van de Catalanen reizen na een paar dagen af naar de Torremirona Sport Faciliteiten in Navata, nabij Girona om zo in alle rust de voorbereidingen voort te zetten.

Het team van Sacristán heeft vier oefenwedstrijden gepland. Op 3 Augustus speelt Barça B tegen L’Escala, waarna op 8 Augustus tegen Olot gespeeld wordt. Op 13 Augustus wacht het uitduel tegen Lleida. Wellicht volgt een vriendschappelijke ontmoeting op 17 Augustus. Hiervoor is nog geen tegenstander bekend.

De staf van Barça B voor het seizoen 2014/15 is ook al bekendgemaakt. Van Eusebio Sacristán was al bekend dat hij de hoofdcoach is. Zijn eerste assistent is Carlos Hugo García. Aan de technische staf is een oude bekende toegevoegd. Gabriel García, beter bekend als Gabri, is als assistent toegevoegd. De voormalig speler van onder andere Barça en Ajax heeft deze zomer een punt achter zijn carrière als profvoetballer gezet. Antonio Gómez is de fitness coach voor de Catalaanse beloften. Carles Busquets, de vader van Barça speler Sergio, is de keeperstrainer. Javi Molina is de scout voor Barça B.