Nieuws Oktober 2015

Voorbeschouwing Barça - Eibar

Op zondagavond om kwart over zes speelt FC Barcelona tegen Eibar om de koppositie in de Spaanse competitie te handhaven. De ploeg staat gedeeld eerste, samen met Real Madrid. De Koninklijke wist op zaterdag de lastige uitwedstrijd bij Celta de Vigo winnend af te sluiten, en als Barcelona bij machte is om Eibar in het Camp Nou aan de kant te zetten, staan de twee grootste clubs uit Spanje gezamenlijk aan kop na negen speelronden. Tegen Eibar zal Barça voor het eerst spelen met een gloednieuwe bal, die dit najaar gebruikt zal worden in de wedstrijden om de Primera Division. In de selectie van FC Barcelona zitten geen opvallend namen. Messi, Iniesta, Sergi Roberto en Rafinha zijn nog afwezig met blessures.

FC Barcelona heeft daarom opnieuw Gerard Gumbau opgeroepen, die de afgelopen weken steevast bij de selectie zit en ook zijn speelminuten weet te maken. Eibar staat momenteel op een mooie zesde plaats, en heeft in het gehele seizoen nog maar een enkele wedstrijd verloren. Uit is de ploeg nog niet opzij gezet, en alleen thuis tegen Atlético Madrid ging het mis. Toen hielden ze lang stand, maar invaller Fernando Torres maakte uiteindelijk het verschil voor Atletí en bracht Eibar de eerste nederlaag toe van dit seizoen. Voor de wedstrijd sprak trainer Luis Enrique over de wedstrijd tegen Eibar. ''Het is een gevaarlijk team, met een duidelijk spelplan wat ze altijd uit kunnen voeren. We verwachten moeilijkheden tegen elke tegenstander, dus ook tegen Eibar. Het is een belangrijk duel. De fans vragen om wedstrijden zonder tegendoelpunten, maar ik denk dat we ons eerst moeten richten op het winnen van deze lastige wedstrijd.'' Het zal de derde keer gaan worden dat Barça en Eibar elkaar treffen. Afgelopen seizoen vonden de eerste twee ontmoetingen plaats, en toen werd het na een 3-0 zege in het Camp Nou uiteindelijk 0-2 in het kleine stadion van Eibar. Barça heeft dus nog geen tegengoals hoeven incasseren tegen de ploeg die ook in het rood en blauw speelt, maar daar zou op zondag wel eens verandering in kunnen komen. Wat verwachten jullie van de wedstrijd?