Nieuws April 2017

Voorbeschouwing Barça - Sociedad

Op zaterdagavond staat in Camp Nou een belangrijke wedstrijd op het programma, want dan neemt FC Barcelona het op tegen Real Sociedad. Na de twee nederlagen die de ploeg afgelopen week heeft geleden tegen Málaga en Juventus zal Barcelona alles uit de kast moeten halen om Sociedad te verslaan. De Baskische ploeg is in San Sebastian vaak een plaaggeest voor Barça, maar in Camp Nou trekt Barcelona veelal aan het langste eind. Eind november eindigde de eerste competitiewedstrijd tussen deze twee ploegen in een 1-1 gelijkspel.

De twee ploegen troffen elkaar dit seizoen ook al tweemaal in de strijd om de Copa del Rey. In de kwartfinales wist Barcelona twee keer te winnen, door na een 0-1 zege in het Estadio Anoeta thuis met 5-2 te winnen. Met nog maar zes resterende wedstrijden in de competitie voor de boeg moet Barcelona ieder duel winnen om nog een kans te maken op de landstitel. Real Madrid koestert een voorsprong van maar liefst drie punten, met nog een wedstrijd in te halen. Barcelona wist wel de laatste 16 thuiswedstrijden tegen Sociedad te winnen, en dit geeft goede hoop voor het treffen van zaterdag.

Op vrijdagochtend werkte de selectie een laatste training af, waarbij Cardona en Marlon van Barça B ook een kans kregen om mee te trainen. Mascherano lijkt het duel met Sociedad te gaan missen in verband met een kuitblessure, maar hierover is nog geen uitsluitsel gegeven. Een wedstrijd van de waarheid dus voor Barcelona, waarin een nederlaag fataal is voor de titelrace. Sociedad is met een uitstekende zesde plek in de competitie echter geen gemakkelijke tegenstander, en dus zal het een spannend duel gaan worden in Camp Nou.