Nieuws April 2019

Voorbeschouwing Barça tegen Man.United

Alles wat je moet weten voor de wedstrijd welke Barça naar de halve finale van de UEFA Champions League kan brengen.Het kan een mooie avond worden in Camp Nou. Na de winst in Manchester van vorige week woensdag, en het 1 punt wat Barça meenam uit tegen Huesca, is Barça vol in de race voor hun 26ste La Liga titel.

Barça doet nog mee op alle fronten, La Liga, Copa en de Champions League, ze zijn al sinds november 2018 ongeslagen.

Optimisme

De 1-0 winst uit op Old Trafford geeft Barça veel vertrouwen. Want historisch gezien lukte het Barça om 8 van de 9 keer door te stoten naar de halve finale na een 0-1 uitzege. In de 4 wedstrijden die Barça tegen Manchester United heeft gespeeld, won Barça 2 keer en speelde 2 x gelijk. Als de Catalanen zich plaatsen voor de halve finales treffen ze Porto of Liverpool. Liverpool heeft hun eerste partij thuis gewonnen met 2-0.

Valverde's strategie

De Barça manager gaf verschillende spelers rust tegen Huesca (0-0), hierdoor debuteerden de jonge spelers : Riqui Puig, Wague, en Todibo. Lionel Messi, Luis Suárez, Piqué, Sergio en Rakitic zijn goed uitgerust. Barça verschijnt in goede fysieke conditie voor de clash met United.

De Champions League wedstrijd wordt gespeeld op dinsdag 16 april, 9:00 (CET)

Foto:www.fcbarcelona.com