Nieuws December 2012

Voorbeschouwing Betis-Barça

Zondagavond staat in het stadion Estadio Benito Villamarín de wedstrijd tussen de nummer vier en de nummer één van Spanje op het programma. Real Betis Balompié zoals de club officieel heet, kent tot nu toe een goed en verrassend seizoen en staan met 25 punten na 14 wedstrijden op een nette vierde plaats.

FC Barcelona is gewaarschuwd, want eind november wist Real Betis in eigen huis ook al te winnen van Real Madrid met 1-0. Ook Valencia verliet Sevilla eerder dit seizoen met lege handen. Mede hierdoor is het voor Vilanova extra goed nieuws dat Messi meereist naar Sevilla. Helemaal zeker is de coach nog niet dat de Argentijnse Superster kan spelen en heeft daarom 19 spelers geselecteerd die meegaan naar Zuid-Spanje. Voor de wedstrijd zal er nog 1 speler plaats moeten nemen op de tribune.

Naast het overige goede nieuws voor Vilanova dat Alves en Alexis ook weer fit zijn, heeft ook Real Betis deze week goed nieuws gekregen over spelers met blessures. Drie belangrijke verdedigers Paulão, Perquis en voormalig Barça speler Mario zijn hersteld van hun blessures. De Andalusiërs zullen hun geweldige reeks sinds de nederlaag in de derby, willen voorzetten. In deze reeks hebben ze Real Madrid (1-0) en Deportivo (2-3) verslagen. Maar ook Barça zal hun recordreeks verder willen uitbouwen en mede daarom zal het zondagavond een zeer interessante wedstrijd worden.

De wedstrijd heeft een aanvangstijd van 21:00 uur en wordt door Sport1 live uitgezonden. Kunt u de wedstrijd niet zien, dan kunt u via ons Twitter account de wedstrijd live volgen.