Nieuws Mei 2014

Voorbeschouwing Elche - Barça

Zondagavond om 19.00 uur staat FC Barcelona voor de op het oog makkelijke opdracht om Elche te verslaan. Maar de promovendus moet zeker niet worden onderschat.

Elche heeft de laatste negen thuiswedstrijden niet verloren. In het Estadio Manuel Martínez Valero wist de ploeg sinds de thuisnederlaag tegen Malaga in december vijf keer te winnen en vier keer werd er gelijk gespeeld. Bij Elche staat een voormalig pupil van de jeugdopleiding van Barça onder contract. Maar Botía is er niet bij vanwege een schorsing.

Met de mindere resultaten van Barça in de afgelopen maand moet er een tandje worden bijgeschakeld in de race om het kampioenschap. Met nog twee wedstrijden te gaan heeft de ploeg van trainer Gerardo Martino alles in eigen hand. Twee keer winnen en de 23e landstitel is binnen.

Op Víctor Valdés na die aan zijn herstel werkt is het hele team is afgereisd naar Alicante. Gerard Piqué, Carles Puyol, Neymar, Jonathan Dos Santos en Jordi Alba zijn niet fit genoeg om te spelen. Het kan zomaar dat Ibrahim Afellay speeltijd krijgt.

Ook zondagavond doet Fan Club Barcelona verslag via Twitter en Facebook. Dus zit je in het restaurant voor Moederdag, niet getreurd wij houden je op de hoogte!