Nieuws April 2023

Voorbeschouwing Elche - FC Barcelona

Xavi neemt de volgende spelers mee naar de uitwedstrijd bij Elche: Ter Stegen, Araújo, Sergio, Lewandowski, Ansu Fati, Ferran, Iñaki Peña, Alonso, Alba, Kessié, Roberto, Koundé, Eric Garcia, Baldé, Casadó, Gavi, Pablo Torre, Tenas, Alarcón, Estanis, Garrido (voor de 1e keer bij de selectie)

Geblesseerd: Dembélé, Pedri, Frenkie de Jong, Christensen

Geschorst: Raphinha

Elche bivakkeert op de laatste plaats in La Liga: 26 wedstrijden, slechts 13 punten (2 x gewonnen). Barça staat natuurlijk aan kop met 68 punten uit 26 wedstrijden (22 x gewonnen, 2 gelijke spelen, 2 x verlies; doelsaldo +40). De thuiswedstrijd dit seizoen werd door Barça met 3-0 gewonnen. En gezien de verschillen zal de uitwedstrijd zaterdagavond 21.00 uur, een prooi zijn voor de Catalanen. 12 punten voorsprong op Madrid. Het is belangrijk dit soort wedstrijden te winnen! Ter Stegen zal graag de 0 houden. Wat een doelman hebben wij!

En wat een contrast: Barça gaat voor het kampioenschap en Elche CF probeert degradatie te voorkomen. Elche zal wel heel verdedigend gaan spelen. Het komt er dan bij Barça aan om gedisciplineerd te blijven spelen en de ruimtes groot te houden. Tikkie-takkie.

Enkele feiten:

• Barça heeft de laatste 20 wedstrijden niet meer verloren van Elche

• 2 oud-spelers van FC Barcelona die bij Elche spelen: Gerard Gumbau en Alex Collado

• Lewandowski scoorde 2 maal in de thuiswedstrijd tegen Elche

• Elche alweer aan de 4e trainer dit seizoen is begonnen: Sebastián Beccacece

• Jordi Alba baalt van zijn reserverol, maar volgens Xavi komt hij zeker nog aan de bak

• Tijdens de warming-up zal worden bekeken of Araújo in staat is te spelen

• Dat Garrido een talentvolle middenvelder is en op de positie van Pedri kan spelen

Met de aanstaande return in de 2e wedstrijd van de halve finale van de Copa del Rey (tegen Madrid op 5-4 21.00 uur) is het natuurlijk zaak om zo min mogelijk blessures op te lopen. En winnen geeft natuurlijk altijd een goed gevoel.

Daarna volgen er nog wedstrijden tegen Girona, Getafe, Atlético, Vallecano, Real Betis, Osasuna, Espanyol, Sociedad, Valladolid, Mallorca en Celta de Vigo. Een lastig rijtje met gerenommeerde tegenstanders.

Tussendoor nog de finale van de Copa del Rey??

We zijn er nog niet maar oh oh oh wat zijn we dichtbij!!!

Visca Barca!!

Foto: fcbarcelona.com