Nieuws Januari 2021

Voorbeschouwing Granada-Barça

Na de prachtige pot voetbal bij Athletic Club de Bilbao weer een uitwedstrijd voor onze jongens in het blau-grana. Koeman: we kunnen ons geen enkele verliespartij meer veroorloven om in de buurt van Atletico (7 punten) en Real (5 punten) te blijven. De volgende 22 gaan mee naar Granada:

Ter Stegen, Dest, Araujo, Sergio, Griezmann, Pjanic, Braithwaite, Messi, Dembélé, Puig, Neto, Pedri, Trincao, Jordi Alba, Matheus, F. de Jong, Umtiti, Junior, Iñaki Peña, Ilaix, Mingueza, Konrad. Lenglet ontbreekt.

Granada is een niet te onderschatten tegenstander. Weliswaar verloren ze onlangs met 2-0 bij Eibar. In de Copa del Rey ging het ze beter af: na verlenging winst op Cultural Leonesa. (2edivisie B). In het afgelopen jaar eindigde Granada als 7e wat recht gaf op Europees voetbal.

De teams komen elkaar voor het eerst tegen dit seizoen in La Liga. Returnwedstrijd in april. Stadion Granada: Nuevo Los Cáremenes. Trainer: Diego Martinéz. Verrassend: Barça verloor in het afgelopen seizoen met 2-0 bij Granada. Barça begint aan de 4e uitwedstrijd in dit jaar. Drie uitzeges: Valladolid, Huesca en Athletic Club.

Volgende wedstrijd op 13 januari uit naar Real Sociedad voor de Supercup. En steeds maar weer uitwedstrijden……Eerstvolgende thuiswedstrijd: 31 januari tegen Athletic Club.

Foto:fcbarcelona.com