Nieuws Juli 2012

Voorbeschouwing HSV-Barça

Dinsdagavond speelt FC Barcelona zijn eerste wedstrijd onder leiding van de nieuwe trainer Tito Vilanova. Voor deze oefenwedstrijd tegen HSV heeft hij 22 spelers geselecteerd. 10 eerste elftal spelers en 12 spelers van Barça B reizen af naar Hamburg.

Van het eerste elftal reizen de beschikbare spelers mee en dat zijn: Pinto, Alves, Bartra, Muniesa, Dos Santos, Alexis, Messi, Mascherano, Afellay en Adriano. Van Barça B zijn de bekendste spelers Oier Illie, Roberto Sergi, Deulofeu en Rafinha.

HSV bestaat 24 juli precies 125 jaar en naast de festiviteiten, wilde men in Hamburg een grote club uitnodigen voor een oefenwedstrijd. Dit is dus het Barça van Vilanova geworden. Barça en HSV hebben in het verleden in Europees verband regelmatig tegen elkaar gespeeld. Zo wist Barça in het seizoen 1960-61 de finale van de Europacup I te bereiken door in de halve finale HSV uit te schakelen. Twee jaar later, wist HSV van Barça te winnen in de tweede ronde van de Europacup II.

In het recente verleden hebben de clubs niet meer tegen elkaar gespeeld. HSV speelde regelmatig in de UEFA cup toernooi en de Europa League, waar Barça al jaren lang in de Champions League speelt. Daardoor is het voor de Duitse fans een mooie gelegenheid om van dichtbij het “tikkie takkie” voetbal te bekijken. Hierdoor was al snel na de start van de kaart verkoop de wedstrijd uitverkocht, dus Barça zal in een kolkend stadion aantreden. Dit zorgt tevens voor een mooie ambiance voor het debuut van trainer Tito Vilanova.

De wedstrijd begint dinsdagavond om 18:00 uur en wordt door de Duitse televisie zender ARD uitgezonden. Mocht u de wedstrijd niet kunnen volgen, dan kunt de wedstrijd ook live volgen bij ons via Twitter. Tijdens de wedstrijd is de redactie van het magazine van de Fan Club Barcelona ook aanwezig in het stadion, zodat er een mooie sfeer reportage gemaakt voor het eerste nummer van het nieuwe seizoen. Wilt u ook het magazine ontvangen, dan kunt u lid worden van de Fan Club Barcelona op de volgende pagina.