Nieuws Augustus 2008

Voorronde Champions League

Vanavond om 20.45 uur speelt Barcelona de return tegen Wisla Krakow voor een plaats in de poule-fase van de Champions League. Hoewel de eerste wedstrijd een 4-0 overwinning opleverde en plaatsing dus eigenlijk niet ontlopen mag worden, is waakzaamheid geboden.
De loting voor de poule-fase is overigens donderdag 28 augustus om 18.00 uur.
Zeven jaar geleden in dezelfde CL wist Wisla in de thuiswedstrijd drie maal het net te vinden tegen Barcelona (uitslag 3-4). In de eerste voorronde werd vijf maal gescoord tegen het Israelische Beitar Jerusalem.
Wisla is op dit moment koploper in de Poolse eredivisie met 9 punten uit 3 wedstrijden.
Haar stadion wordt op dit moment verbouwd in verband met de EK van 2012. Een grondige modernisering wordt uitgevoerd en ook de capaciteit wordt aanzienlijk vergroot.

Barcelona heeft alle belangrijke spelers meegenomen naar Polen, met uitzondering van Lionel Messi, die net terug is gekeerd uit China. Coach Guardiola waakt voor onderschatting.
Bovendien is het de laatste grote wedstrijd voordat de competitie begint dit weekend met de uitwedstrijd tegen Numancia (19.00 uur).

Wist u overigens dat Barcelona In Polen nog nooit heeft verloren.