Nieuws Maart 2017

''We bleven erin geloven''

Uitschakeling in de Champions League leek onvermijdelijk voor FC Barcelona, maar op woensdagavond vervolmaakte Barcelona het onmogelijke. PSG werd met 6-1 verslagen in een avond die de geschiedenisboeken in zal gaan als de grootste comeback in de geschiedenis van de Champions League. ''Ik gaf alles in die laatste bal, en we zijn nooit gestopt met geloven in ons wonder. Het zag er slecht uit na de 3-1, maar het is ons gelukt'', zei Sergi Roberto. De invaller scoorde de beslissende treffer diep in blessuretijd.

Aanvoerder Andrés Iniesta was niet in zijn beste doen, maar was desondanks van levensbelang door de 2-0 in te luiden met een magische hakbal. ''We hebben zojuist geschiedenis geschreven. Het was zo goed als onmogelijk maar het is ons gelukt'', zei de middenvelder. Man van de wedstrijd was de Braziliaanse ster Neymar. Hij vormde een plaag voor de Parijse defensie en wist twee goals te maken die Barcelona hoop gaven alsnog door te bekeren. ''We hebben nog een lange weg te gaan in de Champions League, we zijn er nog niet. Wat er vanavond is gebeurd tegen PSG zou tegen ieder team kunnen gebeuren'', zegt Neymar. Met de 6-1 overwinning is Barcelona eens te meer het gesprek van de dag in voetballand, in een wedstrijd die men zich lang zal heugen. Zondagmiddag om 16:15 speelt Barça op bezoek bij Deportivo de eerstvolgende wedstrijd.