Nieuws Februari 2011

“We zijn geen machines"

Barça is al tijden in een zeer goede vorm, maar Andrés Iniesta is voorzichtig voorafgaand aan de dubbele ontmoeting met Arsenal voor de Champions League. “We zijn geen machines, het zal tegen Arsenal zeker niet eenvoudig worden”, laat Iniesta weten over de wedstrijd van aanstaande woensdag in Londen.

“Dit gaat zeker geen prettige wandeling op een boulevard worden. Maar we stappen ook nooit met een arrogante houding het veld op. Dat zou een enorme fout zijn”, vervolgt de middenvelder. “Mensen praten vaak over de ontmoetingen met Arsenal van afgelopen jaar maar beide teams staan er nu anders voor.” De 26-jarige international vervolgt met: “Nooit zijn twee wedstrijden precies hetzelfde en we zijn gewaarschuwd dat Arsenal zeer gemotiveerd zal zijn. Dat maakt ze zelfs nog gevaarlijker. Barcelona is niet onoverwinnelijk en een uitduel tegen Arsenal is altijd riskant.”

“We moeten proberen om Cesc (Fàbregas) in bedwang te houden en dan nog de rest van de ploeg die waarschijnlijk op zijn best zal zijn tegen ons”, vervolgt Iniesta die blijft hopen dat de spelmaker van Arsenal terugkeert naar Barcelona waar hij zijn voetbalopleiding volgde. “Of hij ooit nog hier speelt, ligt aan de clubs en welke beslissing zij ook nemen: we hebben die te accepteren. Op dit moment is hij de aanvoerder van Arsenal. Dat beseffen we erg goed, maar hij mag in de wedstrijden die komen geen obsessie voor ons worden. We mogen niet de fout maken om alleen op Cesc te letten, de rest van de spelers is eveneens van topkwaliteit.”