Nieuws Maart 2010

Weer een Messi show?

Woensdagavond komt Osasuna op bezoek in Camp Nou. Osasuna is de laatste jaren een stugge ploeg waar niet met ruime cijfers van gewonnen werd. Osasuna wist zelfs vorig seizoen de drie punten mee te nemen naar Pamplona. Eerder dit jaar werd het in Pamplona een 1-1 gelijkspel.

Er is nu alleen een groot verschil en dat is Messi. Hij steekt al enkele maanden in een super vorm. De steraanvaller van Barça staat al enkele dagen in alle kranten en in elk voetbal programma heeft men het over Messi. Dit mede door zijn vele doelpunten de laatste weken. Het ene doelpunt is nog mooier als het andere. Als Messi speelt tegen Osasuna, dan betekend dit zijn 200ste wedstrijd in het shirt van Barça.

Abidal en Xavi zullen woensdag zeker niet aan de aftrap van de wedstrijd verschijnen. Zij hebben nog te veel last van blessures. Piqué is twijfelachtig door een blessure aan de knie, welke hij heeft opgelopen in de wedstrijd tegen Zaragoza. Tijdens dezelfde wedstrijd liep Milito ook een blessure op, maar hij is hier weer van hersteld. Er is een mogelijkheid dat Guardiola enkele andere spelers rust geeft in verband met het drukke programma de komende weken. Jonathan Dos Santos heeft de afgelopen dagen al meegetraind met de selectie van Guardiola en hij zou best eens aan spelen toe kunnen komen om andere rust te geven. Maar Barça moet ook weer winnen om de druk op Real Madrid te houden. Zij spelen donderdagavond tegen Getafe.

Bij Osasuna ontbreken drie aanvallers. Zij komen zonder Pandiani, Aranda en Dady naar Camp Nou. Want Osasuna scoort niet veel. Het hele team heeft in het seizoen 2009 – 2010 net zoveel doelpunten gemaakt als dat Messi heeft gedaan voor FC Barcelona, namelijk vijfentwintig keer.

De wedstrijd is te zien op sport 1 om 20:00 uur.