Nieuws Maart 2021

Weken van de waarheid!!

De komende 8 a 9 weken zal het duidelijk worden of FC Barcelona 0, 1 of 2 prijzen gaat pakken. Te beginnen op 2e paasdag met een wedstrijd tegen Real Valladolid en eindigend met een uitwedstrijd tegen Eibar op 23 mei. En tussendoor de finale om de Copa del Rey 2021 te spelen tegen Athletic Club. De snelste weg op rij naar een prijs is nog altijd de Copa del Rey. De Basken bezetten op dit moment de 9e plaats. Niet zomaar een tegenstander om over heen te lopen. In de competitie 2 maal een krappe winst van  Barça.

Maar FC Barcelona wil meer. Het kampioenschap!! En de grote kanonnen moeten nog komen: Real Madrid en Atlético Madrid. Wie had het zo kunnen bedenken? Na de wedstrijd tegen Valladolid volgt na 5 dagen El Clásico. De wedstrijd is in Madrid. 21.00 uur. 3 punten pakken bij de Madrilenen zou geweldig zijn. En dan hopen op puntverlies voor Atlético. Maar dat hopen we elke week!!

Tussen de wedstrijd tegen Real en de wedstrijd tegen Atlético zitten 5 weken. Weken om geen punten te laten liggen o.a. tegen Getafe (is niet makkelijk), Villarreal, Granada, Valencia (niet te onderschatten) en dan op 9 mei de thuiswedstrijd tegen Atlético de Madrid. Daar in moet het gebeuren. Verlies kan dodelijk zijn. De heenwedstrijd ging met 1-0 verloren. Op dit moment (26-3) is Atlético koploper met 4 punten voorsprong op Barça en 6 op Real.

Na de wedstrijd tegen Atlético zijn dit de laatste tegenstanders van het seizoen: Levante, Celta de Vigo en Eibar. Moet op zich geen probleem zijn. Het maakt niet uit wanneer het kampioenschap gevierd wordt. Wat de supporters betreft mag het elke zondag zijn.

Maar er spelen nu eenmaal ook zaken die van invloed zijn op het spel: blessures, de scheidsrechter die zijn dag niet heeft, de VAR met een kapot scherm, tactische en technische blunders (niet van Barça natuurlijk), een slecht veld, schwalbes, grensrechters die zaken over het hoofd zien en ga zomaar door.

Het komt dus niet altijd aan op goed spel maar er zit ook een factor geluk bij. Maar wel de laatste 18 wedstrijden niet verloren!! Laat dat een waarschuwing zijn voor die 2 uit Madrid. Barça gaat voor het kampioenschap!! Visca Barça