Nieuws Januari 2013

Winst Barça B in mini Clasico

In de schaduw van het grote FC Barcelona, heeft Barça B in de Segunda División gewonnen van Real Madrid Castilla. Hiermee heeft het Catalaanse beloften elftal de goede toon gezet voor het eerste elftal van de Blaugrana’s, die woensdagavond om 21.00 uur in Santiago Bernabéu in de halve finale van de Copa del Rey tegen Real Madrid staat. In een volgepakt
Mini Estadi, tegenover het Camp Nou, werd het
3-1 voor de de beloften van FC Barcelona.

Barça B startte de wedstrijd goed met een overwicht in het eerste half uur. Luis Alberto, de aanvaller van de Catalanen, kreeg in deze sterke periode twee goede kansen. Beide kansen werden gered door Mejías, de keeper van Real Madrid Castilla. Ondanks de goede start van Barça B, was het toch Real Madrid dat tegen de verhouding in op voorsprong kwam. Morata wist op aangeven van Juanfran de 0-1 binnen te schieten. Nog voor rust leek Araujo voor de gelijkmaker te tekenen, maar zijn schot werd wederom door de keeper van Los Blanco’s gekeerd, waardoor de 0-1 de ruststand bleef.

De tweede helft begon met een directe rode kaart voor Álex van de beloften van Real Madrid. Dit gaf Barça B meer ruimte, waardoor halverwege de tweede helft Araujo twee maal in een paar minuten trefzeker was. De van Boca Juniors gehuurde Artgentijn bracht hiermee Barça B op voorsprong. Een kwartier voor tijd werd een schot van Gerard Deulofeu gekeerd door een ongelukkige handsbal in het strafschopgebied van Los Blanco’s. Scheidsrechter Valdés Aller floot direct voor een strafschop, die door Deulofeu werd ingeschoten en de jonge Catalaan zo voor de
3-1 eindstand zorgde. De talentvolle aanvaller komt met deze benutte strafschop op dertien doelpunten en is hiermee clubtopscorer bij Barça B.

Barça B komt met deze overwinning op 39 punten uit 23 wedstrijden, wat goed is voor een vijfde plek. Real Madrid Castilla blijft met 25 punten uit 23 wedstrijden op de zestiende plaats in de Segunda División staan.

Opstelling Barça B: Masip, Balliu (65’ Femenía), Planas, Lombán, Rafinha, Deulofeu (89’ Dongou), Luis Alberto, Lobato, Gus Ledes, Araujo (82’ Roman) en Grimaldo.