Nieuws Maart 2014

Winst voor Barça B

De Catalaanse beloften hebben zaterdag een belangrijke overwinning behaald in de altijd lastige uitwedstrijd tegen Real Mallorca. In het
Estadi L’Iberostar wist het team van Eusebio Sacristán met 1-2 te winnen.
Barça B begon sterk aan de wedstrijd, wat al meteen resulteerde in een aantal kansen. Bij een van deze aanvallen, zag Mallorca doelman Dudu Aouate de rode kaart wegens een handsbal buiten het eigens strafschopgebied. De Catalaanse talenten gebruikten de man meer situatie goed en kwam een paar minuten later door een treffer van Sandro Ramírez. Tien minuten later wisten de Blaugrana’s de voorsprong te verdubbelen. Javier Espinosa wist met een gevaarlijk schot de defensie van Mallorca te verrassen. Voor rust werd er ondanks het goede spel niet meer gescoord. Wel was er nog een rode kaart te vermelden. Mallorca middenvelder Santos Iriney werd een minuut voor rust uit het veld gestuurd.

De thuisclub kwam na rust goed uit de startblokken. Barça B keeper Jordi Masip bracht een aantal keer redding op inzetten van Mallorca. Al snel was het team van Sacristán de betere ploeg. De Blaugrana’s kregen ook een aantal kansen van onder andere Jean Marie Dongou, maar kon de voorsprong niet vergroten. Mallorca maakte kort voor tijd de eretreffer, wat de eindstand bepaalde op 1-2

Door deze overwinning staat Barça B op de tiende plaats met 37 punten uit 28 wedstrijden.

Bekijk HIER de samenvatting van de wedstrijd

Barça B: Masip, S. Gómez, Patric, Planas, Ilie, Espinosa, Edgar Ié, Denis (91’ Babunski), Dani Nieto (67’ Dongou), Edu Bedia en Sandro Ramírez (72’ Munir).