Nieuws December 2017

Winst voor Barça in Copa del Rey

Barça was woensdagavond in de return wedstrijd tegen 2 divisionist Real Murcua duidelijk een maatje te groot.Ernesto Valverde had ervoor gekozen om veel basisspelers rust te geven. Paco Alcacér scoorde in de 16"minuut de 1-0 uit een voorzet van Aleix Vidal. Na de rust kwam de wedstrijd echt los, Piqué toonde zich nog een echte spits uit de Juvenil en scoorde de 2-0 (56'),wederom uit een assist van Vidal. Maar Vidal wilde zelf ook graag op het scorebord komen, en deze werd hem uit een voorzet op een presenteerblaadje gegeven door Nelson Sémédo, welke Vidal dankbaar binnen knikte 3-0 (60'). Denis Suárez slalomde zich door weg door de verdediging van Murcia en hij schoof de bal mooi binnen 4-0 (74').  Het slotakkoord was voor de debutant uit Barça B José Arnáiz,vanaf de rand van het strafschopgebied haalde hij hard uit, 5-0 (79'). Arnáiz was dolgelukkig met zijn treffer, "Het is een droom die uitkomt om voor Barça 1 te spelen en dan ook nog te scoren".

Foto: http://www.fcbarcelona.com