Nieuws Oktober 2010

Xavi mist wedstrijd door blessure

Vrijdag ochtend is het team van Guardiola begonnen aan de voorbereiding op de wedstrijd tegen Real Mallorca. Deze wedstrijd wordt zondagavond gespeeld in Camp Nou. Xavi was de enige speler die ontbrak tijdens de training.

Xavi heeft al een langere periode last van een pees ontsteking, hierdoor werkte hij apart van de groep een speciaal programma af om van deze ontsteking te herstellen. Door deze blessure mist hij in ieder geval de wedstrijd tegen Real Mallorca. Tevens heeft Bondscoach Del Bosque ook niet opgeroepen zodat hij in alle rust kan herstellen van zijn blessure.

Adriano trainde ook apart van de groep en werd begeleid door een fysiotherapeut. Hij hoopt op tijd terug te zijn van een blessure welke hij vorig weekend heeft opgelopen in de wedstrijd tegen Athletic Bilbao. Door deze blessure kwam hij niet in actie tegen Rubin Kazan.

Nolito, Martí Riverola en Thiago, drie spelers van Barça B, mochten met de groep van Guardiola meetrainen. De trainingssessie bestond uit een warming-up, balcontrole oefeningen en circuit training.