Nieuws November 2011

Xavi speelt 700e wedstrijd

Xavi heeft zaterdag zijn 700e officiële wedstrijd gespeeld. De wedstrijd Engeland – Spanje was zijn 106e wedstrijd voor Spanje. Met FC Barcelona speelde hij tot nu toe 594 officiële wedstrijden.

Xavi is al jaren een vaste waarde op het middenveld van FC Barcelona en de laatste jaren is hij zelfs uitgegroeid tot de regisseur van het team. Op 18 augustus 1998 maakte hij op achttienjarige leeftijd zijn debuut voor de Blaugrana’s. Daarvoor hij was hij al uitgegroeid tot steunpilaar van Barça B. Hij won onder andere twee Europa Cup’s met FC Barcelona.
Met Spanje werd hij al Europees- én Wereldkampioen. Bovendien werd hij tijdens het EK van 2008 uitgeroepen tot beste speler van het toernooi.
Zijn 700e wedstrijd ging overigens verloren: Dankzij een doelpunt van Lampard wist Engeland de regerend wereldkampioen te verslaan.