Nieuws Juli 2011

Xavi traint weer met de groep

Na het winnen van de Audi Cup is FC Barcelona meteen door gevlogen naar Washington, om daar het voorseizoen te vervolgen met de VS Tour. Het team is zich nu aan het voorbereiden op de oefenwedstrijd tegen Manchester United.

Uit de ziekenboeg kreeg Guardiola goed nieuws, want Xavi traint vanaf vrijdag weer met de groep mee. Volgens Xavi zelf is hij de voorbereiding voorzichtig begonnen, omdat hij het afgelopen seizoen problemen had met zijn achillespees en zijn kuit speelde een beetje op. Hierdoor heeft hij tot op heden dit seizoen steeds apart van de groep getraind om blessures te voorkomen.

Xavi hoopt zaterdag, tijdens de wedstrijd tegen Manchester United, aan spelen toe te komen, mede omdat dit een herhaling is van de Champions League finale. Aan deze finale heeft hij goede herinneringen. "Wij waren op Wembley de veel betere ploeg", herinnert hij zich.