Nieuws Januari 2010

Xavi vindt rode kaart Ronaldo terecht

De rode kaart van Cristiano Ronaldo houdt de gemoederen in Spanje nog steeds bezig. Met name de Madrileense pers heeft een actie van Messi in de wedstrijd tegen Sevilla aangegrepen om aan te tonen dat Ronaldo niets anders deed dan Messi. Aanvoerder Xavi is het hiermee oneens.

'Persoonlijk vind ik de rode kaart van Ronaldo terecht, meer dan terecht zelfs. Messi wilde vooral vooruit in zijn actie, terwijl Ronaldo duidelijk een vuistslag naar achter maakt. Het moet niet zo zijn dat met deze vergelijking Messi in diskrediet wordt gebracht. Hij is de beste speler ter wereld omdat hij altijd in het teambelang speelt.'

Ronaldo hangt een schorsing van twee wedstrijden boven het hoofd, waardoor hij sowieso de beladen uitwedstrijd tegen Deportivo zal moeten missen.