Nieuws April 2024

Zeer belangrijk duel

De ene week speel je tegen de nr. 18 van La Liga en de andere week tegen de koploper van Frankrijk. Wat een verschil. Was er tegen Cádiz nog sprake van flink wat invallers, tegen PSG zal FC Barcelona in de sterkste opstelling moeten verschijnen wil de return goed aflopen!

Natuurlijk is de uitgangspositie prima (een 3-2 voorsprong) maar PSG en zijn trainer Luis Enrique zullen alles uit de kast halen om Barça met 2 doelpunten verschil te verslaan. Doel: een plaats in de halve finales van de Champions League.

Gelukkig zijn een aantal geblesseerde spelers weer terug. Met name van Frenkie en Pedri wordt veel verwacht. En ter Stegen wil voor de clean sheet gaan. Een geweldige keeper in het doel van Barça. 90 minuten? 120 minuten? Strafschoppen? We weten het niet. Hopelijk zit het Olympisch stadion tot de nok toe vol. De spelers kunnen de steun van de supporters goed gebruiken.

Vertrouwen is goed maar niet teveel. De mannen van PSG loeren op elke kans en op elk foutje bij Barça. Uitschakeling van PSG zou tot de 13e halve finale leiden. Voor het eerst weer sinds het seizoen 2018-2019. Tegenstander in de halve finale wordt Atlético Madrid of Borussia Dortmund.

6 dagen geleden was het een spectaculaire wedstrijd met doelpunten van Raphinha (2x) en de winnende van Christensen. Tot nu toe verloor Barça slechts 2 van hun 9 wedstrijden tegen PSG. Een mooi gemiddelde. Gavi en Balde zijn nog te geblesseerd.

Zoals gezegd: Pedri en Frenkie zijn erbij. Christensen en Roberto zijn geschorst. Maar er zal een heel sterk team aan de aftrap staan met de tieners Cubarsí en Yamal.

Hakimi is weer terug bij PSG. De grote man is natuurlijk Kylian Mbappé. Levensgevaarlijk!! Dat geldt ook voor voormalig FC Barcelona speler Ousmane Dembélé. En dat, zoals al gezegd, onder leiding van manager Luis Enrique.

Zijn strijdplan ligt klaar. Zijn streken is hij nog niet verleerd. Culer in hart en nieren. Maar nu even niet…..

Visca Barca!!!

Foto: fcbarcelona.com