Nieuws Mei 2014

Zeven Barça spelers naar WK

Del Bosque heeft zaterdag de namen bekend gemaakt van de spelers die hij meeneemt naar het Wereldkampioenschap voetbal in Brazilië. Van de groep van 23 spelers, komen er zeven spelers van FC Barcelona en daarmee is de Catalaanse club hofleverancier voor La Roja. Iniesta, Xavi, Pedro, Cesc, Busquets, Piqué en Alba zijn de mannen die mee mogen met La Selección.

Bij de groep van 30 namen, zat ook nog Deulofeu. Hij zat ook in de selectie voor de vriendschappelijke wedstrijd van afgelopen vrijdag tegen Bolivia, maar hij is toch één van de afvallers. Toch kreeg hij van Del Bosque te horen dat hij zich beschikbaar moet houden, want als er een geselecteerde speler afvalt, dan is hij een van de reserves die Del Bosque kan oproepen.

Naast de zeven spelers van Barça heeft Del Bosque de volgende spelers geselecteerd: Casillas, Ramos, Alonso, reina, De Gea, Albiol, Martínez, Azpilicueta, Juanfran, Koke, Cazorla, Mata, Silva, Torres, Villa en Costa. Zij vertrekken maandag richting de Verenigde Staten om zich verder voor te bereiden op het Wereldkampioenschap.