Nieuws Maart 2012

Zlatan: “Barça is meer dan alleen Messi”

Nadat AC Milan en FC Barcelona het in de groepsfase van de Champions League al tegen elkaar opnamen, staan de twee ook in de kwartfinale tegenover elkaar. Woensdag begint FC Barcelona het tweeluik in het San Siro van AC Milan. In aanloop naar de wedstrijd vertellen diverse spelers van de twee clubs wat ze van de ontmoeting verwachten.

“Natuurlijk gaat het lastig worden tegen Barça, maar we zijn er klaar voor”, aldus Zlatan Ibrahimović, aanvaller van AC Milan. “Het spel van FC Barcelona is veel meer dan alleen maar Lionel Messi. Hetzelfde geldt voor AC Milan. Daar is ook meer dan Zlatan”, vervolgt de Zweed, die twee seizoenen geleden voor de Catalanen speelde. “FC Barcelona is de beste ploeg van de wereld. Dus wij hebben niets te verliezen. De druk ligt volledig op Barça.”

Waar Zlatan vol zelfvertrouwen uitkijkt naar de ontmoeting met zijn voormalige ploeggenoten, maakt zijn huidige teamgenoot Massimo Ambrosini zijn borst nat voor het duel met ‘de beste club ter wereld’. “Tegen Barça wordt iedere fout keihard afgestraft”, zegt Ambrosini tegen Sky Sport Italia. “Barça is de sterkste club ter wereld, je hoeft geen waarzegger te zijn om dat vast te stellen. Het wordt moeilijk, heel moeilijk om een bres te slaan in hun verdediging, maar we zijn niet bij voorbaat kansloos”, vervolgt de 34-jarige middenvelder. AC Milan moet het woensdag stellen zonder Thiago Silva, die een spierblessure opliep tegen Roma en zeker een maand is uitgeschakeld. “Dat is een stevige domper”, benadrukt Ambrosini. “Hopelijk missen we hem niet al te veel tegen Barça.”

Víctor Valdés weet waar hij rekening mee moet houden: “Milan is erg gevaarlijk bij standaardsituaties en in de counter.” De keeper van Barça verwacht in San Siro een zware wedstrijd ondanks dat AC Milan enkele spelers mist. “We moeten geconcentreerd spelen en onze ogen open houden voor vrijlopende spelers”, aldus Valdés op de officiële website van de Catalaanse club. “Het wordt een zware wedstrijd en het is belangrijk dat we ons spel kunnen spelen.” Als laatste vertelde Víctor dat Afellay goed hersteld: “Zijn herstel verloopt voorspoedig. We hebben hem nodig en ik ben erg blij dat hij er weer bij is.”