Nieuws Augustus 2010

Zlatan verhuurd aan AC Milan

Deze week is er al veel over geschreven en inmiddels hebben FC Barcelona en AC Milan na een marathon dag van onderhandelingen een akkoord over de transfer van Zlatan naar Italiaanse club.

Sandro Rosell en AC Milan voorzitter Adriano Galliani maakte de overeenkomst zaterdagavond bekend: “Ibrahimovic wordt maandag gekeurd, ondertekent dan een vierjarig contract en wordt om 20:30 uur al gepresenteerd aan de fans.”

AC Milan huurt de spits voor één jaar en zorgt voor al zijn inkomsten (naar verluid € 8 miljoen per jaar). In het contract is een optie tot koop opgenomen. Indien de Rossoneri besluiten om Zlatan komende zomer te kopen dan zal de transfersom € 24 miljoen bedragen.

Op de website van Barcelona staat dat de club met deze overeenkomst € 60 miljoen bespaard, het bedrag dat aan salaris van € 15 miljoen per jaar betaald had moeten worden als Zlatan zijn vierjarig contract zou uitdienen.

In het seizoen 2009 – 2010 scoorde Zlatan voor Barcelona 15 goals in 24 wedstrijden.