Nieuws Augustus 2014

Zondag start Barça tegen Elche

Zondag zal Barcelona het seizoen beginnen in Camp Nou. De eerste tegenstander is Elche. De club wist vorig seizoen met een 16e plek maar net in de hoogste divisie te blijven. In de 20 ontmoetingen tussen de twee wisten de bezoekers nog nooit te winnen in Camp Nou. Vorig seizoen wonnen de Blaugranas thuis makkelijk met 4-0 maar hadden ze het uit lastig. Elche wist knap staande te houden en pakte een punt na een 0-0 gelijkspel.

De overeenkomst tussen de twee club is César Rodríguez. De Barcelona legende speelde ook voor Elche. Rodríguez was tot 2012, tot Messi hem overtrof, topscoorder van Barcelona. Nadat hij Barcelona verliet speelde hij nog voor Granada, León en Perpignan. Hij sloot zijn carrière af bij Elche, waar hij 3 jaar verbleef. Mede door zijn 42 goals lukte het om Elche jaar op jaar van de derde divisie naar de eerste divisie toe te loodsen.