Nieuws Januari 2014

15 duels in januari en februari?

De ziekenboeg is aan het leeglopen en dat komt goed uit. Barça heeft een druk schema in de eerste maanden van 2014.

Als de Catalanen doorgaan in de Copa del Rey speelt de ploeg maar liefst vijftien wedstrijden in twee maanden. Oftewel, zeven weken lang drie wedstrijden per week. De eerste wedstrijd is zondagmiddag om 16.00 uur als Elche naar Camp Nou komt voor het duel in de competitie. Drie dagen later speelt de ploeg van Gerardo Martino opnieuw thuis als Getafe op bezoek komt voor de beker. De return is een week later op donderdag. Mochten de blaugranas zich plaatsen voor de volgende ronde dan volgen er nog twee midweekse wedstrijden in januari. Met Rayo Vallecano of Levante als tegenstander in de kwartfinale is het niet ondenkbaar dat FC Barcelona de halve finales haalt die dan in het begin van februari worden gespeeld.

De absolute kraker voor FC Barcelona is de uitwedstrijd tegen Atlético Madrid. Het duel in het Vicente Calderón tussen de koplopers (Barça beter doelsaldo) wordt gespeeld op 11 januari. Een speelronde later moeten de Catalanen opnieuw op reis. In Valencia is Levante de tegenstander op 19 januari. Daarna volgen twee thuiswedstrijden tegen ploegen die normaliter kansmaken op Europees voetbal, te weten Málaga en Valencia. In het weekend van 9 februari kunnen de blaugranas hun borst nat maken als Sevilla de ploeg opwacht in het Ramón Sánchez Pizjuán. Na een competiewedstrijd tegen Rayo Vallecano volgt de eerste wedstrijd in de achtste finales van de Champions League uit tegen Manchester City. De drukke maanden worden afgesloten met opnieuw een lastige uitwedstrijd in de competitie. In San Sebastián treffen de Catalanen de Baskische ploeg Real Sociedad.

Kortom, drukke maanden voor de mannen van Martino. De trainer zal ongetwijfeld gebruik gaan maken van zijn roulatiesysteem om zo voor een goede arbeid-rust verhouding te zorgen.