Nieuws Mei 2020

15 jaar Messi

Op 1 mei 2005 werd Barça-Albacete gespeeld, dit was de 34ste speelronde van dat seizoen.Deze datum staat bij vele socios in het geheugen gegrift. Op die avond scoorde een 17 jarige met de naam Leo Messi met rugnummer 30 zijn eerste doelpunt in een competitiewedstrijd voor Barça. Dit was niet zijn debuut, Leo speelde in Oktober 2004 zijn eerste in een derby tegen Espanyol.

Kwaliteit en goals in 4 minuten.

Camp Nou keek ernaar uit om het wonderkind Messi in actie te zien. Rijkaard's team stond met 1-0 voor tegen Albacete, toen de Nederlandse coach besloot om Samuel Eto’o in de 87ste minuut te wisselen voor Messi. De Argentijn scoorde na 2 minuten op aangeven van Ronaldinho een prachtig doelpunt echter,deze werd wegens buitenspel afgekeurd. Even later kreeg hij weer een prachtige pass van de Braziliaan, en deze keer lobte hij de bal over doelman Valbuena. 2-0! Er zouden in zijn rijke carriere nog vele mooie doelpunten volgen.

Foto:www.fcbarcelona.com