Nieuws April 2011

19 spelers geselecteerd

Pep Guardiola neemt 19 spelers mee naar Villarreal. Bij de geselecteerde spelers zitten Messi en Bojan, die allebei geblesseerd terug kwamen van de interland wedstrijden. Van Barça B zijn de spelers Montoya, Thiago en Jonathan dos Santos geselecteerd.

Xavi zal zaterdagavond om 22:00 uur niet aan de aftrap verschijnen, omdat hij een schorsing uitzit. Zijn collega’s Pedro en Maxwell, die deze week wel op het veld trainden, maar nog apart, zijn nog niet fit genoeg. Ook Puyol heeft vrijdag de veldtraining hervat, maar is ook nog niet wedstrijd fit. Door deze afwezigen was Guardiola genoodzaakt om de drie Barça B spelers te selecteren.

De wedstrijden tegen Villarreal zijn altijd moeilijke wedstrijden voor Barça. Niet alleen in El Madrigal, maar ook in Camp Nou. Op dit moment staat de club derde in de Primera División met 54 punten. Dit zijn er 24 minder dan dat FC Barcelona er heeft. Eerder dit jaar in Camp Nou eindigde de wedstrijd in een 3-1 overwinning voor de ploeg van Guardiola.

Villarreal zal voor Bojan altijd een bijzondere ervaring blijven en hopelijk kan de jonge Catalaan zijn kunsten zaterdag weer vertonen. Met een leeftijd van 17 jaar, 1 maand en 22 dagen werd Bojan Krkić in het seizoen 2007-2008 in de wedstrijd tegen Villarreal de jongste speler ooit die een goal scoorde voor het eerste elftal van FC Barcelona.

Beide teams worden zaterdagavond geleid door een coach die eerder het team van de jongelingen bij de club gecoacht hebben; Guardiola bij Barça B en Juan Carlos Garrido het team van Villarreal B. Juan Carlos promoveerde twee seizoenen geleden met het B-team naar de Segunda División en werd vorig seizoen de coach van het eerste elftal nadat Ernesto Valverde werd ontslagen. Ook Guardiola promoveerde eerst met Barça B naar de Segunda voordat hij de leiding kreeg over het eerste.

Barça B speelt zaterdagmiddag om 18:00 uur in het Mini Estadio of the Ciudad Deportiva hun uitwedstrijd tegen Villarreal B. Hiermee kan het Team van Luis Enrique het goede voorbeeld geven. Barça B staat zeven plaatsen hoger als Villarreal B, maar ondanks dat is Harvey Grace, coacht van Villarreal B, overtuigd dat zijn team Barça B kan verslaan, want beide teams zijn goed voetballende ploegen.