Nieuws Maart 2021

2e halve finale Copa del Rey

1 ding is zeker: de finale wordt gespeeld op 17 april. Hopelijk met een vol stadion. Wat zou dat prachtig zijn. Zoals iedereen weet gaat deze 2e halve finale tussen FC Barcelona en Sevilla. De “heenwedstrijd” werd door Sevilla met 2-0 gewonnen. Niet onverdiend. Er zijn natuurlijk tig scenario’s denkbaar voorafgaand aan deze kraker. De mooiste is een overwinning van FC Barcelona met minimaal 3 doelpunten verschil en geen tegentreffer (3-1 is dodelijk, 4-0 is ook goed!!)). Wat ook denkbaar zou zijn is na negentig minuten een 2-0 stand in het voordeel van Barça. Verlenging en eventueel penalty’s (liever niet).

En zo kun je er nog heel wat bedenken. Het beste zou zijn als Sevilla van scoren wordt gehouden en Barça voldoende afstand neemt van Sevilla. Een paar weken terug heeft Barça, Sevilla in eigen huis verslagen (0-2). 1 van de beste wedstrijden van het seizoen. Dus waarom niet nog een keer?

Koeman kan beschikken over de volgende selectie: TerStegen, Dest, Piqué, Sergio, Griezmann, Braithwaite, Messi, Dembélé, Puig, Neto, Lenglet, Pedri, Trincao, Jordi Alba, F. de Jong, Umtiti, Junior, Iñaki Peña, Ilaix, Mingueza

Geblesseerd: Araujo, Pjanic, Coutinho, S. Roberto, Ansu Fati

Deze 20 (11) moeten het gaan doen. Met welke tactische vondst komt Koeman? 3-5-2 of 5-3-2 of 4-3-3. Hij zal in ieder geval er voor moeten zorgen  dat de handige spitsen van Sevilla niet scoren.

Visca Barça

Foto:fcbarcelona.com