Nieuws September 2011

Abidal laat Barça wachten

FC Barcelona is al enige tijd in gesprek met de Fransman, maar vooralsnog hebben de partijen geen akkoord bereikt. Abidal is ontevreden over zowel het salaris als de voorgestelde duur van de nieuwe verbintenis. De 32-jarige verdediger wil zijn contract met twee jaar verlengen, terwijl Barça niet verder wil gaan dan een eenjarig contract met een optie op nog eens twaalf maanden.

Volgens zijn zaakwaarnemer David Venditelli buigt Abidal zich de komende maanden over het aanbod van Barça. “Hij heeft het aanbod van Barcelona niet afgeslagen”, vertelde Venditelli aan radiozender Ona FM. “We willen het rustig bestuderen en ik verwacht dat we aan het einde van dit jaar een antwoord geven aan de club.”

Ook Abidal bevestigde dat. “Ik ben in gesprek met Barcelona en iedere keer is er wel weer speculatie.” De laatste club die genoemd wordt is Paris Saint-Germain, maar de routinier wees dat gerucht af. “Barcelona is mijn club en ik praat alleen met hen. Hopelijk kunnen we het eens worden.”

Abidal is begonnen aan zijn vijfde seizoen bij Barcelona, is een vaste waarde in het team van Guardiola en de Catalanen willen hem graag behouden. Afgelopen seizoen mocht hij de Champions League in ontvangst nemen nadat hij een zware operatie had ondergaan om een levertumor te verwijderen. Barcelona wilde de mandekker toen al steunen met een nieuw contract, maar Abidal wilde zich destijds volledig op zijn revalidatie richten. Aan het einde van dit seizoen loopt zijn contract bij Barcelona af.