Nieuws Januari 2014

Afellay fit verklaard

Ons landgenoot Ibrahim Afellay was al weer een poosje fanatiek aan het trainen met de groep, maar hij werd tot nu toe nog niet opgenomen in de wedstrijd selectie want hij zou nog geblesseerd zijn. Vandaag heeft hij eindelijk groen licht gekregen van de medische staf en staat een rentree hem niets meer in de weg.

In de zomer van 2012 verliet Afellay Barcelona om bij Schalke 04 aan de slag te gaan. Bij de Duitse club speelde hij 10 wedstrijden en toen begon het blessure leed voor hem. Na dit voor hem teleurstellende seizoen kwam hij aan het begin van dit seizoen weer terug bij FC Barcelona. Door een zenuwblessure in zijn rug, kon hij nog geen enkele wedstrijd spelen voor FC Barcelona.

Aan het begin van de winterse transferperiode gingen nog geruchten dat de 27-jarige Utrechter FC Barcelona zou gaan verlaten, maar Tata Martino heeft hier een stokje voor gestoken, omdat hij onder de indruk is van de kwaliteiten en de inzet van Afellay. Het is nog niet bekend of de Nederlander al bij de selectie zit voor de wedstrijd van zondag tegen Malaga.