Nieuws September 2013

Alexis: "Martino geeft vertrouwen"

Dinsdagavond om 20.00 uur speelt Chili in Geneve tegen Spanje. In de voorbereiding hierop gaf Alexis Sanchéz een persconferentie. “Dit is een goede test voor het WK in Brazilië van 2014 en ik ben blij hier te mogen spelen”, aldus de aanvaller die zichtbaar genoot van de entourage.

De Chileen sprak ook over zijn seizoen tot nu toe. Behalve in de competitiewedstrijd tegen Valencia, heeft de aanvaller alle wedstrijden van dit seizoen gespeeld. Volgens Alexis spreekt hier het nodige vertrouwen uit: “Ik voel me goed nu en ik heb veel vertrouwen.
Tata Martino geeft mij ook veel vertrouwen. Aanvallers hebben dit vertrouwen nodig om te presteren.” Alexis scoorde in de eerste wedstrijd nog in de met 7-0 gewonnen wedstrijd tegen Levante.

Tot slot ging de persconferentie ook over zijn ploeggenoot bij Barça Lionel Messi. Hierover was de Chileense aanvaller kort: “Messi en ik kunnen goed met elkaar overweg, zowel op als buiten het veld.”