Nieuws Augustus 2013

Alexis scoort twee maal

Woensdagavond kwamen er acht spelers van FC Barcelona uit voor hun land tijdens vriendschappelijke interlands. Sánchez trad met Chili aan tegen Irak. Chili won de wedstrijd met 6-0 en de Barça speler wist twee keer het net te vinden. Naast de twee doelpunten, gaf hij ook nog twee assists, kortom hij speelde dus een fantastische wedstrijd.

Niet alle spelers van FC Barcelona hadden een fantastische avond. Neymar en Alves begonnen in de basis bij Brazilië voor de wedstrijd tegen Zwitserland. Maar de winnaars van de Confederations Cup wisten in Basel niet te scoren en door een eigen doelpunt van Alves, verloor Brazilië de wedstrijd met 1-0.

Tegen Ecuador mocht Tello voor het eerst mee doen bij het "grote" Spanje en speelde gelijk de gehele wedstrijd. Iniesta, Alba en Valdés speelde ook tegen Ecuador. De Spanjaarden wisten de wedstrijd uiteindelijk te winnen met 0-2, maar de Catalaanse spelers wisten niet te scoren.

Argentinië wist in Rome te winnen met 1-2 van Italië, zonder dat Messi mee speelde. De snelle aanvaller had al eerder het trainingskamp verlaten in verband met een blessure. Maar Mascherano speelde wel mee bij de Argentijnen.