Nieuws Januari 2011

Alle focus op Almeria en Hercules

Trainer Guardiola was na de gewonnen wedstrijd tegen Racing Santander erg te spreken over zijn team. Hij zag een goed combinerend Barça en prees de regelmatigheid van zijn team.

Natuurlijk was Pep blij met zijn veldspelers, maar hij zei ook dat Valdés misschien wel de belangrijkste speler van de wedstrijd was. Zijn uitstekende inzet leidde tot noodzakelijke reddingen, waardoor de nul behouden werd. De trainer had ook mooie woorden voor Bojan en Keita. Bojan is volgens hem een model jeugdspeler en zijn inzet is onuitputtelijk. Volgens de trainer moet de speler niet afgerekend worden op zijn doelpuntenproductie. Keita werd geprezen voor zijn inzet, volgens Pep is hij een onmisbare waarde in het team die rust kan brengen bij een voorsprong, maar ook bij een achterstand.

De focus ligt nu echter al op de wedstrijden van komende week: thuis tegen Almeria voor de Copa del Rey en in het weekend de uitwedstrijd bij Hercules, de enige ploeg die tot nu toe wist te winnen van FC Barcelona.
Guardiola vindt dat beide ploegen niet onderschat mogen worden. Almeria wist Real Madrid op een gelijkspel te houden en stootte bovendien Deporivo la Coruña uit de beker. Dat Hercules een gevaarlijke ploeg is, bewees het al aan het begin van het seizoen. Toen won de ploeg met 1-2 in Camp Nou, de enige verliespartij tot dusver voor de Catalanen in de Priméra Division.

Woensdag 26 januari: FC Barcelona – Almeria, aftrap om 22.00uur.
Zaterdag 29 januari: Hercules – FC Barcelona, aftrap om 20.00uur.

Beide wedstrijden zullen via onze Twitteraccount te volgen zijn en zoals u van ons gewend bent, volgt direct na het eindsignaal het verslag op onze homepage!